fbpx

איך אפשר לדעת אם כדאי לי לייבא? ומתי נכון להתחיל למקסם.

הקדמה

במאמר זה ככתוב בכותרת אדבר על מתי אופציית יבוא מסחרי היא ריאלית?

מתי היא רווחית? באיזה שלב מתחיל להשתלם? ומתי כדאי להתחיל למקסם!

אז נתחיל בכך שתחום היבוא המסחרי הוא תחום רווי בהזדמנויות, כל כך רווי שבכל יום אנשים בתחום נחשפים לעשרות אפשרויות לקנות מוצר אטרקטיבי מיצרן,

לבנות לו תוכנית יבוא ומכירה ולהתחיל להרוויח מצורת המסחר הכי עתיקה בעולם.

הרי כולנו צורכים מוצרים שעברו תהליך מאוד ארוך מהייצור שלו ועד למצב שרכשנו אותו כלקוחות קצה.

 

מכאן נובע, שכמעט בכל תחום, יש מקום לבדוק את נושא היבוא ובהרבה מהמקרים עם

תוכנית ברורה וממוקדת להתחיל לקצור פירות מיבוא מוצר זה.

 

אני רוצה להדגיש שלא בכל סיטואציה נכון ישר להתחיל מיבוא ואשמח להסביר מה הכוונה.

למשל, אני רוצה לייבא מוצר שאני מוכר בעסק כבר היום.

כנראה שאני בשלב הזה קונה את המוצר מיבואן בארץ שמייבא את המוצר,

מאחסן אותו וכמובן מרוויח את הפער שהוא רוצה להרוויח מהיבוא שהוא עושה.

סך הכל לגיטימי וגם לרוב נותן לך אפשרות לקבל כמויות קטנות ולהזמין סחורה קרוב לזמן סיום המלאי.

כשמדברים על כמות קטנה יחסית, נניח מוצרים יחסית זולים (שעולים בארץ שקלים עד עשרות שקלים) בכמות של כמה עשרות יחידות או מאות יחידות בודדות,

יכול להיווצר מצב שגם אם אייבא את המוצר מהיצרן עצמו עם מחיר מצויין, עם עלות השילוח, שחרור וכו.. אני מגיע למצב שאני משלם את העלות שאני קונה מהיבואן ולא שווה לי כל ההתעסקות.

 

אז מתי יבוא מאוד כדאי?

ברגע שאני מתוכנן מספיק מבחינת ההבנה הלוגיסטית של המלאי שלי,

יודע איך אני משתמש בכמה שיותר יעילות באחסנה, מבין מתי אני חייב שתהיה לי X סחורה,

מודע לקצב המכירות שלי ומבין מה המוצרים החזקים שלי (נקרא להם רבי מכר)

שבמידה ויהיה לי מחיר טוב, אוכל לשווק אותם עם דחיפה יותר חזקה ולמכור בכמות גדולה יותר ולהרוויח יותר.

מה שנקרא, יש לי פלטפורמת מכירה מאוד ברורה עם קהל שאני מכיר, מוכר לו ומכיר את הקצב שלו,

יש סיכוי גדול שאוכל לחתוך את עלויות הרכש בצורה משמעותית ממה שאני משלם עליהם כשאני קונה בכמות קטנה-סטנדרטית מיבואן.

 

 

למשל, מוצר שעולה בארץ במחיר סיטונאי 10 ₪ ובסין או במדינת היצוא 5 ₪ ולאחר העלויות הנוספות משרשרת האספקה המוצר מגיע לי ל-9 ₪.

אני מוכר היום ממנו 500 יחידות בחודש, אז עשיתי התאמצות גדולה כדי לייבא את המוצר ובסוף חסכתי 500 ₪ בחודש והורדתי מהנוחות של קבלת הסחורה שלי, כל ההתעסקות לא שווה.

במידה ואני קונה מוצר שעולה בארץ לצורך העניין 100 ₪ מיבואן/סיטונאי, ובמדינת היצוא 45 ₪ שלאחר העלויות הנוספות בשרשרת האספקה הגעתי למחיר של 65 ₪ ואני מוכר 500 יחידות בחודש, כאן כבר שווה לשקול את היבוא.

 

כדי לפשט – עלות קניה מיבואן/סיטונאי בארץ – 100 * 500 = 50,000 ₪.

לעומת יבוא מסחרי בעצמך – 65 * 500 = 32,500 ₪.

זאת אומרת חיסכון חודשי של 17,500 ₪ על מוצר אחד מהמוצרים שאני מוכר.

(אם תרצו להסתכל על זה אחרת אז רווח גדול יותר ב-17,500 ₪ על המוצר)

כדי לסבר את האוזן, מדובר על חיסכון/רווח של  – 17,500 ₪ כפול 12 חודשים = 210,000 ₪ בשנה.

הדוגמא שנתתי כאן היא לא קיצונית והדבר היחידי הקיצוני כאן הוא הפער

שאפשר לחסוך במידה ויש לך פלטפורמת מכירה ואתה מבצע יבוא למוצר/ים שלך.

כמובן שכל מוצר לגופו, וכל כמות לגופה, גודל המוצר

וכל מיני משתנים שעד שלא נבדוק, לא נבין כמה אנחנו יכולים לחסוך.

מתי זה בוודאות רווחי?

במידה והעסק/חברה מזמין סחורה באופן קבע,

ניתן לבצע בדיקה של יבוא המוצר המבוקש ביותר בסל הקניות של העסק/חברה

ורק לאחר הבדיקה, כשאנחנו רואים שזה ריאלי ומשתלם, להתחיל לייבא אותו ולחתוך בעלויות שלנו.

לאחר שמתחילים לחסוך במוצר אחד, זאת אומרת שהרווח שלנו ישירות גדל וכאן מתחיל העניין של למקסם.

מייבאים את המוצר/ים הכי חזק/ים שלכם, מרוויחים X יותר מהרווח העכשווי,

ברגע שהוא יציב ובנוסף גורם למכירת מוצרים נוספים ממה שהעסק מוכר,

(טראפיק יותר גדול בעסק, פותח אופציות לרכישה של מוצרים נוספים מהעסק)

בשלב הזה אפשר להתחיל לחשוב על איך ומה למקסם.

מתי נכון למקסם?

ביבוא הראשון או השני, כדאי להתחיל יחסית בקטן, הכוונה ליבוא של מוצר או שניים מסל המוצרים שהעסק מוכר ולא לשנות מערך של עסק שקיים כמה שנים בין רגע.

אך ברגע שהתחלנו לייבא באופן שוטף את המוצר שלנו, יצרנו יציבות והפחתנו משמעותית את העלויות – זאת אומרת הגדלנו את הרווחים, כאן ניתן כבר להבין איזה מוצרים נוספים נמכרים דרכי הרבה, איך אני יכול למכור מהם יותר ולהתחיל לייבא גם אותם על מנת לחתוך בעלויות ולאפשר בזה להעלות את תקציבי השיווק כדי למכור יותר, או להשקיע את הכסף הזה במשאבים אחרים בעסק או סתם להרוויח יותר 😉 .

מה המצב שנוצר?

– בדקנו שהרעיון שלנו הוא ריאלי מבחינת החיסכון והכדאיות.

– התחלנו בקטן, לא שינינו את כל מערך אספקת הסחורה שלנו,

אלא רק מוצר אחד או שניים מתוך מגוון גדול.

– אנחנו מרוויחים יותר מאותה עבודה שאנחנו עושים כבר היום.

– יש לנו אפשרות להגדיל כמויות, להרחיב את השיווק ולמכור יותר.

– אנחנו שולטים באספקה שלנו ולא תלויים ביבואנים המזמינים סחורה לפי הדרישה של הלקוחות האחרים שלהם.

– ולאט לאט מייבאים את המוצרים הנוספים שאנחנו מבינים שנמכרים יותר.

 

יש מישהו שלא רוצה שהעסק שלו ירוויח יותר, ישלם פחות על הסחורה

שהוא מזמין כבר היום, יפנה תקציבים להתרחבות העסק

ולקבל את האופציה לשלוט בעצמו בצורת האספקה?

 

אם את/ה כן כאלו, קבע/י שיחת הכוונה כאן

ואוכל לתת לך חוות דעת מקצועית אם זה נכון לך לעבור לייבוא בשלב שלך.